
ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KLINIKA
UAB ,, Medilita “
302645846
Darbo su pacientais vidaus tvarkos taisyklės
I SKIRSNIS. DARBO SU PACIENTAIS TAISKYKLĖS
I.BENDROSIOS NUOSTATOS
1. UAB Medilita (toliau – Klinika) vidaus tvarkos taisyklės reglamentuoja įstaigos vidaus tvarką, jos darbuotojų, pacientų, jų atstovų ir lankytojų teises, pareigas bei elgesį.
2. Klinika veikia vadovaudamasi steigėjo patvirtintais įstatais, galiojančiais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Sveikatos apsaugos ministro įsakymais, nacionaliniais, Europos ir tarptautiniais medicinos standartais (medicinos, higienos normomis).
3. Šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek šių teisinių santykių nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai arba kiti teisės aktai.
4.Sąvokos:
4.1. Asmens sveikatos priežiūros klinika - įstaiga, teisės aktų nustatyta tvarka turinti teisę teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas ir kitas sveikatingumo paslaugas
4.2. Pacientas – asmuo, kuris naudojasi sveikatos priežiūros įstaigų teikiamomis paslaugomis, nepaisant to ar jis sveikas ar ligonis, ir gaudamas šias paslaugas turi teisės aktais nustatytas teises bei pareigas;
4.3. Nepilnametis pacientas – pacientas iki 18 metų, išskyrus asmenis nuo 16 iki 18 metų, kuriuos teismas pripažino visiškai veiksniais (emancipuotais);
4.4. Paciento atstovas – atstovas pagal įstatymą (tėvai, įtėviai, globėjai, rūpintojai) ar atstovas pagal pavedimą. Atstovą pagal pavedimą pasirenka pacientas tai patvirtindamas savo parašu. Atstovo pagal pavedimą įgaliojimai įforminami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;
4.5. Nemokamos paslaugos – tokios asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurios kompensuojamos iš valstybės ar savivaldybių biudžetų, kaip tai nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose, bei asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurios kompensuojamos iš Privalomojo sveikatos draudimo lėšų, kaip tai nustatyta Sveikatos draudimo įstatyme ir dėl kurių ortopedijos klinika turi sutartį su teritorine ligonių kasa, bei teikiamos tokia tvarka, kokią numato teisės aktai;
4.6. Mokamos paslaugos – tokios asmens sveikatos priežiūros paslaugos, už kurias susimoka patys pacientai arba už juos gali mokėti kiti fiziniai arba juridiniai asmenys bei savarankiškos draudimo įstaigos taip, kaip numatyta teisės aktuose ar ortopedijos ir sveikatingumo klinikos direktoriaus įsakymuose.
II. KLINIKOS TEISĖS IR PAREIGOS
1. Klinika yra Lietuvos Respublikos teisės aktų įsteigtas juridinis asmuo, teikianti jos įstatuose nustatytas paslaugas ir turinti teisę turėti sąskaitas banko įstaigose, savo firminį ženklą, antspaudą, naudoti, valdyti, pirkti ar kitokiais būdais įsigyti savo veiklai reikalingą turtą bei disponuoti juo Lietuvos Respublikos įstatymuose bei klinikoje įstatuose nustatyta tvarka, teikti bei gauti labdarą ir paramą,
teikti nemokamas ir mokamas paslaugas, nurodytas klinikai išduotoje licencijoje arba teikti nelicenzijuojamas paslaugas pagal LR įstatymus, sudaryti sandorius ir prisiimti įsipareigojimus,
stoti į ne pelno organizacijų asociacijas ir dalyvauti jų veikloje,
naudoti klinikos lėšas įstatuose numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti;
2. Klinikoje dirbantys asmens sveikatos priežiūros specialistai turi teisę pasirinkti vieną iš Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka aprobuotų diagnostikos ir gydymo metodikų bei technologijų.
3. Klinika, remiantis Valstybinės paramos ortopedijos techninėms priemonės įsigyti apmokėjimo tvarkos aprašu (toliau-Aprašas)
privalo:
3.1. užtikrinti pacientų aptarnavimą, teikti tik tas nemokamas ir mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nurodytos klinikai išduotoje licencijoje arba nelicenzijuojamas paslaugas, aprašytas klinikos veikloje;
3.2. užtikrinti, kad būtų naudojamos tik tokios sveikatos priežiūros technologijos, gaminiai ir priemonės, kurios yra aprobuotos ir (ar) leistos naudoti Lietuvos Respublikoje;
3.3. užtikrinti, kad būtų tinkamai pildomos ir saugomos asmens sveikatos istorijos, asmens ambulatorinio gydymo apskaitos kortelės ir kita teisės aktais patvirtinta medicininė dokumentacija;
3.4. užtikrinti vienodas pacientų teises į teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas;
3.5. saugoti paciento medicininę paslaptį, išskyrus atvejus, kai klinika teisės aktų nustatyta tvarka privalo pateikti informaciją apie pacientą tretiesiems asmenims, ir gerbti pacientų asmens privatumą;
3.6. užtikrinti, kad informacija apie pacientą valstybės institucijoms ar kitoms įstaigoms būtų teikiama tik teisės aktų nustatyta tvarka;
3.7. užtikrinti, kad būtų įgyvendintos būtinosios asmens sveikatos priežiūros priemonės, nurodytos Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintame sąraše.
4. Klinikos darbuotojai pagal savo kompetenciją privalo informuoti pacientus apie klinikos darbo tvarką, teikiamas paslaugas bei suteikti informaciją kitais klausimais, susijusiais su paciento sveikata.
III. PACIENTŲ KREIPIMOSI Į KLINIKĄ IR PASLAUGŲ KOMPENSAVIMO TVARKA
1. Pacientas dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų gali kreiptis į kliniką dėl gydytojo konsultacijos. Taip pat gali kreiptis dėl kitų sveikatingumo paslaugų;
2. Pacientams, turintiems bendrosios praktikos gydytojų ar kitų gydytojų specialistų siuntimą, už specialistų konsultacijas mokėti nereikia, jeigu klinika yra sudariusi sutartį būtent toms paslaugoms su teritorine ligonių kasa (toliau TLK) ir toje TLK, kurioje yra regitruotas pacientas.
3. Jei pacientas neturi siuntimo, klinika dėl tų paslaugų, dėl kurių kreipėsi pacientas, nėra sudariusi sutarties su TLK, už gydytojo konsultaciją jis turi sumokėti.
4. Nemokamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos klinikoje teikiamos tik patikrinus ar asmuo apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu.
5. Ginčus, kilusius registracijos procese, sprendžia klinikos administratorius.
6. Pacientai, atvykę į kliniką, kreipiasi į Registratūrą ir privalo pateikti:
- Asmens sveikatos priežiūros įstaigos gydytojo išrašytą pažymą (027/a).
-Lietuvos Respublikos piliečio pasą/ asmens tapatybės kortelę; gimimo liudijimą.
-Neįgalieji ir pensininkai pateikia invalido arba pensininko pažymėjimą.
-Vaikai iki 18 metų ir neveiksnūs asmenys aptarnaujami tik pateikus juos lydinčių asmenų giminystę ar kitokį atstovavimą patvirtinančius dokumentus.
-Šeimų, gaunančių socialinę pašalpą, nariai papildomai pateikia savivaldybės socialinės paramos skyriaus pažymą apie tai, kad jie yra socialinės pašalpos gavėjai.
7. Už pacientų registravimą, informavimą, pirminės dokumentacijos pildymą ( asmens sveikatos priežiūros kortelės F Nr. 025/a),pacientų dokumentų tikrinimą ( taip pat ir išrašų iš medicininių dokumentų F Nr. 027/a) atsako ortopedijos klinikos administratorius(ė).
8. Registratūros darbo grafikas sutampa su klinikos darbo grafiku.
9. Pacientai pas gydytoją gali registruotis iš anksto telefonu, atvykę į klinika arba per E sevikata portalą. Registratorius (ė) pildo pacientų registracijos žurnalą.
10. Pacientai pas gydytoją priimami tik šiam priėmimui užregistruotu atitinkamu laiku. Jei pacientas pavėluoja į priėmimą pas gydytoją, jo priėmimas nėra užtikrinamas.
11. Jei dėl svarbių aplinkybių gydytojas aptarnauja pacientą ilgiau negu tam pacientui paskirtas laikas, kiti pacientai priimami vėlesniu nei nurodyta registracijoje laiku.
12. Jei pacientas negali atvykti į priėmimą nustatytu laiku:
jis privalo apie tai pranešti paskambindamas telefonu į kliniką ir tuo pačiu gali susitarti dėl kito priėmimo laiko;
13. Gydytojui susirgus ir nesant galimybės aptarnauti iš anksto pas jį užsiregistravusius jo pacientus, pastarieji apie tai informuojami skambučiu, jei yra nurodę aktualų kontaktinį telefono numerį.
14. Jei pacientas nėra apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu arba neturi siuntimo, už gydytojo konsultaciją (pagal galiojančius paslaugų įkainius) turi susimokėti pats klinikoje.
15. Išankstinės registracijos atveju, paciento asmens sveikatos istorija ir asmens ambulatorinio gydymo apskaitos kortelė nurodytam laikui turi būti pristatyta į gydytojo kabinetą.
16. Registratūroje paruoštus medicininius paciento dokumentus į gydytojo kabinetą nuneša administratorius(ė) – registratorius(ė) arba nešasi pats pacientas.
17. Pasibaigus ortopedo gydytojo pacientų priėmimo laikui, asmens sveikatos istorijas ir asmens ambulatorinio gydymo apskaitos korteles medicinos darbuotojai grąžina į Registratūrą.
18. Pacientų kreipimosi į ortopedijos kliniką tvarką be šių Taisyklių reglamentuoja ir kiti Lietuvos Respublikoje galiojantys teisės aktai. Visus aktus darbuotojai privalo žinoti ir jais vadovautis.
IV. ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO KLINIKOJE TVARKA
1. Klinikoje teikiamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, nurodytos klinikai išduotoje licenzijoje.
2. Klinikoje teikiamos gydytojų specialistų konsultacijos pagal licencijos apimtis, teikiamos sveikatingumo paslaugos. Asmens sveikatos priežiūros paslaugos gali būti papildomos naujomis paslaugomis ir papildžius klinikos licenciją.
3. Gydytojai specialistai dirba pagal klinikos direktoriaus patvirtintą darbo grafiką. Gydytojai specialistai, pakonsultavę pacientą, jeigu reikia, skiria pacientui reikalingą gydymą ir tyrimus. Jeigu reikia, paskiria pakartotiniam vizitui.
4. Teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas nepilnamečiams pacientams, privalo dalyvauti jų įstatyminiai atstovai, tačiau jie savo veiksmais neturi teisės trukdyti dirbančiam personalui.
5. Administratorius atsakingas už asmens ambulatorinės kortelės dokumentacijos suvedimą į TLK sistemas.
6. Visi pacientų dokumentai, supildyti klinikoje, privalo būti tvarkingi. Dokumentų originalus griežtai draudžiama išsinešti iš įmonės.
7. Pacientų dokumentai saugomi Vilniuje.
8. Ginčai tarp paciento ir klinikos darbuotojų sprendžiami ortopedijos klinikos direktoriaus arba darbų vadovo.
V. BŪTINOSIOS MEDICINOS PAGALBOS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA
Būtinoji (pirmoji) medicinos pagalba asmens sveikatos priežiūros įstaigoje teikiama visiems visiems besikreipiantiems į asmens sveikatos priežiūros įstaigą, kaip tai numato Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 8 d. įsakymo Nr. V-208 „Dėl Būtinosios medicinos pagalbos ir Būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo tvarkos bei masto patvirtinimo“ reikalavimai.. Būtinoji medicinos pagalba teikiama etapais: pirmiausia suteikiama pirmoji medicinos pagalba pagal tuo metu dirbančio gydytojo kompetenciją. Teikdami šią pagalbą gydytojai turi vadovautis LR Sveikatos apsaugos ministro 2003 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. V- 450 “Dėl sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų kompetencijos teikiant pirmąją medicinos pagalbą, pirmosios medicinos pagalbos vaistinėlių ir pirmosios pagalbos rinkinių” (Žin., 2003, Nr. 79-3605). Po to – skubioji institucinė pagalba, administracijaiškviečia greitąją pagalbą, kai kuriais atvejais tai gali būti vykdoma vienu metu. Kreipiantis į įstaigą dėl skubiosios medicinos pagalbos gydytojo siuntimas neprivalomas.
VI. NEMOKAMŲ PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA IR ASORTIMENTAS, JŲ TEIKIMO ĮSTAIGOJE TVARKA
Klinikoje nemokamų paslaugų nomenklatūra ir asortimentas reglamentuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu, VULŽK_VTT_patvirtint_20180904, įsak.Nr.05-110 5 iš 10 Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011-12-28 d. Apdraustiesiems privalomuoju sveikatos draudimu asmenims visos planinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos pagal sutarties su teritorine ligonių kasa nustatytas sąlygas ir kvotas. Nurodytos planinės ir būtinosios pagalbos paslaugos nemokamai teikiamos Lietuvos Respublikos piliečiams, nuolat gyvenantiems Lietuvoje.
VII. PACIENTŲ PERKĖLIMO Į KITAS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS TVARKA
Asmens sveikatos priežiūros įstaigoje teikiamos ambulatorinės paslaugos, todėl į kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas pacientai neperkeliami. Esant reikalui ir blogai paciento būklei, administracija iškviečia greitąją pagalbą.
VIII. PACIENTO TURIMŲ DIRBINIŲ IŠ BRANGIŲJŲ METALŲ, BRANGIŲ PROTEZŲ IR PINIGŲ REGISTRAVIMO BEI SAUGOJIMO TVARKA
Vykstantiems į kliniką asmens sveikatos priežiūros įstaigą, pacientams teikiama ambulatorinė pagalba, todėl pacientų turimi dirbiniai iš brangiųjų metalų, brangūs protezai ir pinigai neregistruojami ir nesaugomi. Pacientams nerekomenduojama su savimi turėti dirbinių iš brangiųjų metalų, pinigų ir kitų vertingų daiktų. Už dirbinius iš brangiųjų metalų dirbinius, pinigus ir vertingus daiktus UAB „Druskis“ administracija neatsako, todėl pacientams privalu patiems juos saugoti.
IX. PACIENTŲ TEISĖS IR PAREIGOS
1. Pacientų teisių negalima varžyti dėl jų lyties, amžiaus, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, įsitikinimų ar pažiūrų ar dėl kokių nors kitų įstatymais nepagrįstų aplinkybių.
2. Pacientams turi būti suteiktos kvalifikuotos asmens sveikatos priežiūros paslaugos.
3. Pacientai turi teisę gauti nemokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kompensuojamas iš privalomojo sveikatos draudimo lėšų ar iš valstybės ar savivaldybių biudžetų, kaip numato Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.
4. Pacientai turi teisę gauti informaciją apie klinikoje teikiamas paslaugas ir galimybę jomis pasinaudoti. Su teikiamų nemokamų paslaugų sąrašu bei mokamų paslaugų kainynu pacientai gali susipažinti klinikoje.
5. Pacientai turi teisę laisvai pasirinkti (vaikams iki 16 m. ir neveiksniems asmenims parenka tėvai arba globėjai) arčiausiai jo gyvenamosios vietos esančią arba jam patogiau pasiekiamą asmens sveikatos priežiūros įstaigą ir gydytoją taip, kaip numato teisės aktai.
6. Pacientas turi būti informuotas apie jį konsultuojančio gydytojo ir kitas paslaugas teikiančio darbuotojo vardą, pavardę, pareigas.
7. Pacientas turi būti informuotas apie klinikos vidaus tvarką.
8. Pacientas turi teisę į informaciją apie savo sveikatos būklę, gydymo metodus.
9. Pacientui pageidaujant, jis turi būti supažindinamas su jo medicininiais dokumentais, išskyrus atvejus, kai tai iš esmės gali pakenkti paciento sveikatai ar net sukelti pavojų jo gyvybei (apie tai sprendžia jį gydantis gydytojas ar gydytojų konsiliumas). Tokiais atvejais apie informacijos teikimo ribojimus gydantis gydytojas pažymi asmens sveikatos istorijoje.
10. Pacientui pageidaujant, gydytojas jam privalo paaiškinti įrašų jo asmens sveikatos istorijoje reikšmę.
11. Pacientas turi teisę prašyti, kad jo lėšomis būtų padarytos jo medicinos dokumentų kopijos. Ši paciento teisė gali būti ribojama tik Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
12. Informacija nepilnamečiui pacientui, jo tėvams ar globėjams turi būti pateikta jiems suprantama forma.
13. Nepilnametis (nuo 16 iki 18 metų) pacientas, kuris, gydytojo nuomone, gali teisingai vertinti savo sveikatos būklę, turi teisę savarankiškai kreiptis ir spręsti dėl jam siūlomo gydymo. Gydantis gydytojas nepilnamečio tėvų ar globėjų prašymu turi informuoti nepilnamečio įstatyminius atstovus apie gydymą, tačiau, nepilnamečiui paprašius, tokia informacija gali būti ir nesuteikta, jeigu tai iš esmės gali pakenkti nepilnamečio paciento interesams ir jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip.
14. Pacientas negali būti gydomas ar jam teikiamos sveikatos priežiūros paslaugos prieš jo valią, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymų nenustatyta kitaip. Paciento atsisakymas įforminamas teisės aktuose nustatyta tvarka.
15. Lietuvos Respublikos gyventojas, dalyvaudamas sveikatinimo veikloje privalo:
15.1.rūpintis savo ir savo nepilnamečių vaikų (įvaikių, globotinių) sveikata;
15.2.nepažeisti kitų asmenų ir pacientų teisių;
15.3. rūpintis savo sveikatos draudimu ir kreiptis į kliniką dėl nemokamų paslaugų tik įsitikinus, kad yra apdraustas, priešingu atveju - už paslaugas mokėti savo lėšomis;
15.4. vykdyti medicinos darbuotojų nurodymus, įskaitant gydymą.
16. Lankydamasis asmens sveikatos priežiūros klinikoje pacientas privalo:
16.1.gerbti klinikos darbuotojus ir kitus pacientus;
16.2.laikytis nustatytos registracijos ir priėmimo pas gydytojus tvarkos;
16.3.netrukdyti medicinos darbuotojams vykdyti savo pareigų;
16.4. laikytis viešosios tvarkos: netriukšmauti, nerūkyti, nevartoti alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, laikytis asmens higienos;
16.5. tausoti klinikos turtą, už jo sugadinimą ar sunaikinimą atsakyti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
17. Pacientas privalo informuoti kliniką (atvykęs į kliniką) apie pasikeitusį adresą ar kitus kontaktinius duomenis.
18. Pacientas gydančiajam gydytojui ar kt medicinos specialistui turi suteikti visą teisingą informaciją apie ankstesnes ligas, operacijas, vartojamus (vartotus) vaistus, sveikatos būklės pasikeitimą gydymo metu, gydymo metodų netoleravimą ir pan., nes tik suteikęs visą išsamią informaciją apie save, pacientas gali tikėtis progresyvaus medicininio gydymo.
19. Pacientas savo sutikimą ar atsisakymą apie jam skiriamas sveikatos priežiūros paslaugas, patvirtina pasirašytinai asmens sveikatos istorijoje. Pacientui atsisakius sveikatos priežiūros paslaugų, gydantysis gydytojas privalo išaiškinti pacientui apie riziką sveikatai, bei perspėti apie galimas komplikacijas.
X. GINČŲ IR KONFLIKTŲ SU PACIENTAIS SPRENDIMO TVARKA
1. Pacientas, manydamas, kad klinika teikiant sveikatos priežiūros paslaugas yra pažeistos jo teisės, turi teisę pateikti skundą. Skundai pateikiami klinikos administracijai.
2. Skundą pateikti gali pats pacientas arba jo atstovas. Nagrinėjami tik tie skundai, kurie yra paciento pasirašyti, nurodytas jo vardas ir pavardė, faktinė gyvenamoji vieta ir duomenys ryšiui palaikyti, išdėstyta skundo esmė.
3. Jeigu skundą pateikia paciento atstovas, nurodomas atstovo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pacientas, kurio vardu jis kreipiasi.
4. Neįskaitomi, teisės aktų reikalavimų neatitinkantys skundai grąžinami pacientui ir nurodoma grąžinimo priežastis.
5. Pacientas, pateikdamas skundą, privalo pateikti ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Kai toks skundas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar pacientui atstovaujančio advokato patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Paciento atstovas, kreipdamasis dėl tokios informacijos, pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.
6. Pacientas turi teisę pareikšti skundą ne vėliau kaip per vienerius metus, kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos.
7. Klinika, gavusios paciento skundą, jį išnagrinėja ir raštu praneša pacientui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų.
8. Nepatenkintas skundo nagrinėjimu pacientas (jo atstovas) gali kreiptis į valstybės institucijas teisės aktų nustatyta tvarka.
XI. INFORMACIJOS APIE SVEIKATOS BŪKLĘ TEIKIMO PACIENTUI IR JO ARTIMIESIEMS TVARKA
1. Visa informacija apie paciento sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, asmeninio pobūdžio informacija yra konfidenciali net ir po paciento mirties. Konfidencialios informacijos saugojimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos teisės aktai. Konfidenciali informacija gali būti suteikta kitiems asmenims tik turint raštišką paciento sutikimą, arba jei tai numato Lietuvos Respublikos įstatymai.
2. Neturint raštiško paciento sutikimo, informacija gali būti suteikta:
2.1.klinikos darbuotojams, kurie gydo, tiria, registruoja pacientą;
2.2.nepilnamečio paciento tėvams arba globėjams, išskyrus atvejus, kai tokios informacijos suteikimas gali pakenkti nepilnamečio paciento interesams;
2.3.apie pavojingus paciento ketinimus, keliančius grėsmę jo paties ar aplinkinių sveikatai ar gyvybei, - teisėtvarkos ar kitoms institucijoms, teisės aktų nustatyta tvarka turinčioms teisę gauti tokią informaciją;
2.4.reikalaujant teismui, prokuratūrai, policijai ar kitoms valstybės institucijoms, turinčioms teisę įstatymų nustatyta tvarka gauti tokią informaciją.
XII. ASMENS SVEIKATOS ISTORIJŲ IŠDAVIMO PACIENTUI AR KITIEMS FIZINIAMS IR JURIDINIAMS ASMENIMS TVARKA
1. Asmens sveikatos istorija yra klinikos dokumentas ir yra saugomas jos Registratūroje ar archyve. Nei pacientas, nei kiti asmenys neturi teisės patys šio dokumento laikyti (saugoti) ar išnešti iš klinikos.
2. Pacientui pateikus raštišką prašymą, jo lėšomis (pagal klinikoje galiojančius mokamų paslaugų įkainius) gali būti daromos asmens sveikatos istorijos kopijos ar jos išrašai.
3. Paciento dokumentus griežtai draudžiama išsinešti iš klinikos.
XIII. KLINIKOS DARBO LAIKAS
1. Klinika dirba nuo pirmadienio iki šeštadienio nuo 9 iki 17 val. Gydytojų darbo laikas yra skelbiamas lentoje ir E sveikata portale. Klinikos darbuotojų darbo laikas yra nurodytas jų darbo grafike.
2. Administracijos darbo laikas sutampa su klinikos laiku.
3. Pageidaujant užsirašyti į priėmimą, būtina registruotis iš anksto el. paštu: registratura@gipsai.lt arba telefonu: 8 5 2157176.
XIV. NUOTOLINIŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA
1. Įstaigoje vykdomas nuotolinis ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų (toliau – NSPP) teikimas pacientui. Nuotolinis vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių išrašymas, pacientų konsultacijos, tarpusavio konsultacijos, būtinųjų tyrimų paskyrimas vykdomas pagal šią tvarką:
2. NSPP pacientams teikiamos informacinėmis ir elektroninių ryšių technologijomis, kuriomis yra galimybė identifikuoti asmenį (pvz. paciento nurodytu telefono numeriu arba kitais paciento nurodytais būdais ir adresais (pvz. socialiniais tinklais, skype, viber ir kt.) pacientui nevykstant į AASPĮ pagal šiuos principus:
2.1. pradėdamas teikti NSPP pacientui, gydytojas specialistas išsiaiškina subjektyvią paciento sveikatos būklę (remdamasis paciento ar jo atstovo suteiktais duomenimis) ir sprendžia dėl tolesnio paslaugos teikimo;
2.2. suteikus NSPP pacientui, pažymi Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinėje sistemoje (toliau – ESPBI IS) ir (ar) asmens sveikatos priežiūros įstaigos informacinėje sistemoje asmens medicinos dokumentuose formoje E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“ (toliau – forma E025). Formoje E025 nurodoma NSPP pacientui suteikimo: data, laikas, naudotos informacinės ir ryšių technologijos, paciento kreipimosi priežastis, subjektyvi paciento sveikatos būklė (arba gali būti nurodomas su NSPP pacientui teikimu susijusios skaitmeninės medžiagos atsekamumas) ir suteikta paslauga.
2.3. Nusprendus NSPP pacientui neteikti (paciento sveikatos būklė nesukels būtinosios medicinos pagalbos poreikio atsiradimo arba neturės įtakos reikšmingam paciento sveikatos būklės pablogėjimui), pacientas registruojamas į konsultaciją pasibaigus karantinui įprastine tvarka. Apie atsisakymo suteikti NSPP pacientui priežastį įrašoma formoje Nr. E025.
3. Nuotolinių ambulatorinių konsultacijų „gydytojas–gydytojui“ teikimo pagrindiniai principai, kai į įstaigoje dirbantį gydytoją kreipiasi šeimos gydytojas iš kitos įstaigos.
3.1. Gydytojas specialistas, kuriam pavesta suteikti NK (toliau – konsultuojantis gydytojas), gavęs šeimos gydytojo ar gydytojo specialisto siuntimą NK paslaugai:
3.1.1 įvertina šeimos gydytojo informaciją, ESPBI IS esančius paciento sveikatos duomenis bei kitą informaciją gautą iš konsultacijos prašančio gydytojo elektroniniu paštu, telefonu ar kitomis informacinėmis technologijomis bei priima sprendimą dėl NK paslaugos suteikimo.
3.1.2 jei konsultuojančiam gydytojui trūksta informacijos NK paslaugai suteikti, jis gali kreiptis į šeimos gydytoją ar gydytoją specialistą informacinių ryšių technologijų pagalba (pvz. telefonu) ir gauti papildomą informaciją;
3.1.3 konsultuojantis gydytojas, suteikęs NK, pateikia šeimos gydytojui ar gydytojui specialistui siuntimo atsakymą formoje E027-a pagal Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. V-657 „Dėl Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo – patvirtinimo“ (toliau – E027-a. ir formoje E025, kuriose nurodo NK paslaugos suteikimo datą, laiką, šeimos gydytojo ar gydytojo specialisto kreipimosi priežastį, pateikia atsakymus į šeimos gydytojo ar gydytojo specialisto užduotus klausimus bei rekomendacijas.
3.1.4 konsultuojančiam gydytojui priėmus spendimą NK paslaugos neteikti (pavyzdžiui, neužtenka duomenų apie paciento sveikatos būklę, negalima nuotoliniu būdu įvertinti paciento sveikatos būklės be apžiūros ar papildomų tyrimų ir pan.), šeimos gydytojas ar gydytojas specialistas informuojamas, kad pacientas turi būti siunčiamas konsultacijai įprastine tvarka pasibaigus karantinui. Jei nesuteikus konsultacijos paciento sveikatos būklė sukels būtinosios medicinos pagalbos poreikį arba turės įtakos reikšmingam paciento sveikatos būklės pablogėjimui, užregistruoja pacientą konsultacijai, atvykstant į asmens sveikatos priežiūros įstaigą. Konsultuojantis gydytojas apie atsisakymo suteikti NK paslaugą priežastį įrašo siuntimo atsakyme formoje E027-a ir formoje E025;
3.1.5 konsultuojantis gydytojas specialistas atsakymą į siuntimą NK paslaugai turi pateikti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo užregistravimo NK paslaugai dienos formoje E027-a;
4. Planinės konsultacijos, diagnostinės, profilaktinės ir gydomosios paslaugos atidedamos, išskyrus pagalbą ir paslaugas, kurių nesuteikus pacientui atsirastų poreikis būtinajai medicinos pagalbai arba reikšmingai pablogėtų paciento būklė (atvejai, kai yra gydančio gydytojo sprendimas), jeigu taip nustato teisės aktai.
5. Suteikus NSPP gydytojas specialistas užpildo E025 ir E027 formas ESPBI. Ortopedijos įmonė kuri turi sutartį su VLK dėl ASP paslaugų apmokėjimo siuntimą mato ESPBĮ. Jeigu įmonė sutarties nepasirašiusi jai gali būti pateiktas spausdinta E027 forma iš ESPBI.
XV. BENDROSIOS VIDAUS TVARKOS IR DARBŲ SAUGOS NUOSTATOS
1. Klinikos teritorija ir patalpos turi būti švarios, tvarkingos, reguliariai valomos.
2. Klinikos patalpose ir teritorijoje rūkyti draudžiama. 94.
3. Klinikos darbuotojams draudžiama klinikoje būti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių ar toksinių medžiagų.
4. Klinikos darbuotojai turi racionaliai ir taupiai naudoti darbo priemones, transportą, elektros energiją ir kitus materialinius išteklius, klinikos elektroniniais ryšiais, programine įranga, biuro įranga, telefoniniais ryšiais ir kanceliarinėmis bei kitomis priemonėmis darbuotojai gali naudotis tik su darbu susijusiais tikslais.
5. Darbo vietoje privaloma laikytis darbų saugos, priešgaisrinės ir elektros saugos reikalavimų, vadovautis Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu bei kitų norminių ir lokalinių teisės aktų, susijusių su darbų sauga, nuostatomis.
6. Klinikos darbuotojai savo veikla privalo nepažeisti higienos normų, laikytis atliekų nukenksminimo tvarkos, privalo žinoti (pagal savo kompetenciją) reagentų sandėliavimo, išfasavimo ir transportavimo tvarką, nukenksminimo būdus.
7. Asmens sveikatos priežiūros specialistai ir Registratūros darbuotojai privalo dirbti vilkėdami švarią ir tvarkingą darbo aprangą.
8. Klinikos darbuotojai privalo laikytis darbo drausmės, ateiti ir išeiti iš darbo laiku, pagarbiai ir dalykiškai bendrauti su darbuotojais, lankytojais bei pacientais, vykdyti klinikos direktoriaus, tiesioginių vadovų ir/ar administracijos darbuotojų nurodymus.
9. Poliklinikos darbuotojai privalo nedelsiant pranešti savo tiesioginiams vadovams apie iškilusius konfliktus ar nesusipratimus su pacientais ir/ar jų atstovais, lankytojais ar kitais darbuotojais.
10. Darbo metu klinikos darbuotojai privalo segėti galiojančius darbo pažymėjimus, išduotus lokalinių aktų nustatyta tvarka.
11. Poliklinikos darbuotojai persirengti, laikyti darbo aprangą, ne darbo drabužius, asmeninius daiktus, valgyti turi specialiai tam skirtose patalpose.
12. Klinikos darbuotojai turi užtikrinti, kad jų darbo vietoje pacientai ir/ar jų atstovai būtų tik darbuotojui esant.
13. Klinikos darbuotojas, paskutinis patalpoje baigęs darbą, turi sutvarkyti darbo vietą, išjungti elektros prietaisus, uždaryti langus ir užrakinti patalpas.
14. Klinikos darbuotojai privalo teisės aktų nustatyta tvarka užtikrinti pacientų asmens duomenų saugumą.
XVI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
1. Įstaigos administracija neatsako už daiktus, paliktus ne tam pritaikytose vietose (koridoriuje, laukiamajame, prie rūbinės ir t. t.).
2. Visuomenės informavimo priemonių atstovai, taip pat kiti asmenys norintys filmuoti ir/ar fotografuoti klinikos teritorijoje, privalo tai suderinti su klinikos administracija. Visuomenės informavimo priemonių atstovai bendrauti su pacientu ir/ar jį filmuoti, ir/ar fotografuoti klinikoje ar jos teritorijoje gali tik suderinę su klinikos administracija bei gavę to paciento sutikimą.
3. Taisyklės yra privalomos visiems klinikos darbuotojams, pacientams, jų atstovams ir lankytojams. 3.1. Taisyklės skelbiamos klinikos Registratūroje.
3.2. Taisyklės gali būti keičiamos ir/ar pildomos pasikeitus Klinikos darbo organizavimui ar su šiomis taisyklėmis susijusiems teisės aktams.